• 1

Novice

VAJA IPA MNE QUAKE 2014

Napisal Dušan Weber on . Posted in Novice

Vaja IPA MNE QUAKE 2014, ki je potekala v Črni gori od 20. – 24. oktobra, je bila letos ena največjih vaj zaščite in reševanja v Evropi. Na vaji so sodelovale reševalne ekipe iz devetih držav. Sodelovalo je 225 reševalcev s 67 vozili in 14 psi.

Vaja je temeljila na scenariju potresa magnitude 7,2 ki je 20 oktobra ob 4:20 po lokalnem času prizadel območje Podgorice in Danilovgrada. V nesreči je bilo po prvih podatkih poškodovanih preko 200.000 oseb, potres pa je zahteval tudi več sto žrtev. Črna gora po scenariju aktivira vse svoje lokalne enote in službe za Zaščito in reševanje, vendar zaradi razsežnosti potresa niso kos situaciji. Vlada Črne gore preko mehanizma civilne zaščite EU zaprosi za mednarodno pomoč v obliki enot za iskanje in reševanje v urbanem okolju USAR – Urban Search and Rescue.

Na prošnjo se odzovejo enote iz devetih držav: Albanija, Bosna in Hercegovina, Črna Gora, Makedonija, Kosovo, Srbija, Turčija, Hrvaška in Slovenija s svojo MUSAR enoto – Middle Urban Search and Rescue.

Praktični del vaje se je pričel v torek 21. oktobra s prihodom enot v RDC - Reception and Departure Center in namestitvijo enot v BOO – Base of Operations  Policijskega centra specialnih enot Zlatica. V BOO je bila udeležencem zagotovljena hrana, pitna voda, sanitarije… Za nastanitev (šotore) in drugo logistično podporo (elektriko, ogrevanje….) so morale reševalne enote poskrbeti same.

Pri izvedbi vaje so pomagali trenerji in ocenjevalci iz evropskih in partnerskih držav.

Poročilo o IRO modulu 4 - MRT

Napisal Vesna Žagar on . Posted in Novice

V sredo, 29.10.2014 smo se odpravili na pot proti Dunaju, natančneje v Wiener Neustadt, kjer je potekal letošnji  preizkus MRT. Edina udeleženka je bila Špela Bergant s Herkom, njena pomočnica Vesna Žagar in najin kuhar Iztok Štajer.

Ob 18.00 smo imeli v RDC-ju prijavo in veterinarki pregled, ob 20.00 pa briefing, kjer so nam podali vse podatke v zvezi z nesrečo, ki se je zgodila.

Že prvo noč smo se odpravili na nočno iskanje, ki je bilo zelo uspešno. Naslednji dan je imela tako imenovano »trojno iskanje« (20 dela, 10 pavze, 20 dela, 10 pavze, 20 dela). Tudi tu sta Herk in Špela delovala kot izkušen team in delala odlično. Po podzemnem rovu smo prišli do delovišča, kjer je potekal preizkus vrvne tehnike. Sledil je popoldanski test prve pasje pomoči in INSARAG test. Sledil je čas za počitek in priprava na dvojno nočno iskanje. Naslednje jutro nas je čakal še 10 km pohod in zadnje iskanje.

Poročilo o ERP MOL izboru

Napisal Staša on . Posted in Novice

V soboto 18.10. je potekal izbor v ERP MOL enoto za obdobje 2015 - 2016. Sodelovalo je 12 vodnikov in njihovih štirinožnih prijateljev iz treh ljubljanskih društev. Iz našega društva so se izbora udeležili: Dušan Weber z Lili, Vesna Žagar s Kali, Špela Bergant s Herkom, Robert Magajna z Rino, Matevž Cankar s Culo in Staša Vošnjak z Griffom. Preizkus je bil sestavljen iz treh disciplin: vrvne tehnike, iskanja pogrešanih v naravi in iskanja zasutih v ruševini. Vrvna tehnika je potekala na GB v Ljubljani.  Vodnik je moral s prsno in z nožno prižemo priplezati v drugo nadstropje, se samozavarovati na vrvni ograji in se z desonderjem spustiti nazaj. Poleg teh manevrov pa je moral pokazati tudi znanje izdelave vozlov.

Iskanje na ruševini je potekalo na deponiji v Stanežičah. Iskanje ni bilo podobno klasičnemu izpitu, temveč realni situaciji kot npr. na MRT preizkušnji.  Iskanje pogrešanih v naravi je potekalo prav tako v Stanežičah. Najprej je bilo izvedeno prednakazovanje, potem sta se pa vodnik in njegov pes odpravila na iskanje.

Za uvrstitev v enoto pa je bilo potrebno zbrati vsaj 70% možnih točk. Vsi sodelujoči vodniki in njihovi štirinožni prijatelji so pokazali, da so kos takemu preizkusu in se uvrstili v enoto. Zelo smo ponosni, da so naši člani pokazali odlično pripravljenost in jim iskreno čestitamo!

Poročilo o IRO modulu 5 (reklasifikacija MRT)

Napisal Staša Vošnjak on . Posted in Novice

Od 27.-29. 10. je v Eggendorfu v Tritolwerku potekala reklasifikacija MRT-ja. Iz društva sva se je udeležili Lara Skopec kot marker in Staša Vošnjak z Griff-om kot udeleženca reklasifikacije. Na pot smo se odpravili v sestavi s kolegi iz Kranja, z Andrejem Žuničem s Haron-om in Miho. Pot je bila zabavna in prijetna.

Najprej je potekala registracija vodnikov, kjer so nam pregledali potni list za vodnika in potni list za psa in pregled potrebne opreme. Pokazati smo morali predvsem delovne čevlje, čelado, rokavice in ročno svetilko. Po opravljenem pregledu opreme pa je sledil veterinarski pregled štirinožnih prijateljev. Po kratki pavzi je bil predstavljen scenarij, kaj se je zgodilo in sledil je test iz INSARAG-a ter prve veterinarske pomoči. Po končanih testih smo izvedeli, kdaj in kje bomo začeli naslednji dan z delom. Vsa delovišča iskanja in vrvna tehnika, praktična prva veterinarska pomoč je potekala v Tritolwerku. Z delom sem začela prva, ker mi je bila dodeljena številka ena. Sicer je mnogo boljše, če vedno nisi prvi, vendar pa sem tako tudi prva zaključila.

Vodniki, kateri smo opravljali reklasifikacijo smo se morali preizkusiti v dveh dnevnih iskanjih, enem nočnem iskanju, vrvni tehniki in ekipnem delu treh vodnikov pri izvajanju prve veterinarske pomoči.